h1

Utmanad!

26 oktober 2008

Jag har blivit utmanad både av AKO och Simon.

Oj oj oj, inte lätt.

Här är reglerna:

¤ Länka till den person som har utmanat dig och glöm inte att lägga in dessa regler i inlägget.
¤ Berätta sju saker om dig själv, både alldagliga och oväntade.
¤ Utmana sju personer i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till deras sidor.
¤ Låt dessa personer få veta att de har blivit utmanade genom att lämna en kommentar på deras bloggar.

Okej.

1. Min bästa egenskap är att jag kan sova var som helst och när som helst.
2. Jag ogillar att bli kladdig om händerna. Därför äter jag alltid hamburgare med bestick (ja, tack Norrland som lärde mig det!) och ostbågar med gaffel.
3. Hittills i höst har jag tillbringat närmare 150 timmar på buss, tåg och i bil för att ta mig till och från jobbet.
4. Jag har mycket svårt för Jim Carrey. Att jag sett Ace Ventura-filmerna vill jag helst glömma.
5. Jag har gått en nybörjarkurs i estniska. Tere öhtust!*
6. Jag är hopplöst dålig på att få växter att trivas och överleva, men nu håller faktiskt två-tre gamla orkidéer på att börja blomma igen. Gissa vem som är lycklig!!
7. Jag får oerhörd prestationsångest av sådana här uppgifter och har filat på mina svar i ungefär ett dygn nu… :)

Sådärja, då var det avklarat. Puh…

Jag skickar vidare utmaningen till mahelen, Kajsa, Mia, Netta, Lena, frumoskog och Ninna.

*God kväll!

PS. Vill ni veta ännu mer om mig kan ni läsa vad jag svarade förra gången jag blev utmanad.

7 kommentarer

  1. Skoj!

    Kände inte till ens hälften…

    Ostbågar med gaffel… :-)

    Grattis till de omblommande orkidéerna! (Det finns några små knep för att få dem att blomma igen…)


  2. Men så lustigt: jag ögnade alldeles nyss Stefan Greens svar — http://exegetiskteologi.blogspot.com/2008/10/utmaningen-antagen.html — och hans punkt 5 var ”Jag har studerat finska!” :-)


  3. Charlotte, ja, ostbågar med gaffel är det bästa som finns! :)

    Ja, du verkar ju riktigt duktig på det här med orkidéer så jag tar gärna emot lite tips… :) Våra har inte börjat blomma än men de har fått nya stänglar (heter det så?) så jag hoppashoppashoppas… :)


  4. Jag har vattnat grannens krukväxter de senaste två månaderna, och två av de tre orkidéerna har till min stora förvåning fått blomknoppar. Och jag som aldrig ens skött orkidéer förr! Charlotte, berätta vad jag har gjort rätt utan att veta om det!
    (Annars skulle jag ju ha tänkt mig att både My och jag borde ha genetiskt potential till växtomhändertagande, men krukväxter kanske är en annan sak? :) )

    På tal om Jim Carrey – har du My sett Eternal Sunshine of the Spotless Mind? Den tillhör mina absoluta favoritfilmer, och när man ser Jim Carrey i den roll han gör där kan man (jag åtminstone) inte alls få ihop honom med killen som gjorde Ace Ventura. (Har vi inte sett en av AV-filmerna tillsammans ett höstlov för drygt tio år sedan förresten?)


  5. Du klarade ju utmaningen med glans! :) Jag ser en sak som jag verkligen avvundas dig och det är punkt ett. Min tvillingbror är likadan så jag antar att han snodde hela den förmågan innan vi behagade komma ut ur mamma mage. Jag har alltid en väldigt lång startsträcka innan jag kan sova. :( Ostbågar med gaffel, är det samma sak med popcorn?


  6. Ika, ja, visst borde vi ha växtomhändertagandegener du och jag! :)

    Nej, jag har inte sett Eternal… Kanske borde göra det. Och ja, vi såg nog filmen tillsammans :) Hade glömt att det var höstlov men nu när du säger det har jag ett vagt minne av att det var det. Minns också hemma hos vem vi såg filmen.

    AKO, tack för det! :) Ja, jag har aldrig riktigt insett hur fantastisk min sovegenskap är förrän jag träffade min man.

    Popcorn äter jag inte med gaffel, men det borde väl funka att äta dem med sked? :) De får ju plats där… :)


  7. D, insåg att jag glömt att svara på din kommentar. Kul att läsa Stefan Greens inlägg! :) Jag råkar faktiskt känna till honom, eftersom vi var med i samma församling när han bodde i Finland. Fast under den period han och hans familj var där hade jag paus från studierna och var mest i Norge och inte så mycket i Åbo. Men jag kommer ihåg att jag varit på någon gudstjänst där han predikat.



Lämna en kommentar