h1

Upp-

31 mars 2008

Första dagen jag var här i den nya staden lyckades jag hitta Upplysningen, alltså platsen där man kan få information om lokaltrafiken här i stan. På fodralen till busskorten såg jag sedan att det stod Upp med en färg och lysningen med en annan färg. Och då fattade jag den språkleken… :) För jag befinner ju mig i Uppland. Haha.

Sedan tog det mig tre dagar att fatta språkleken i att lokaltåget heter Upptåget. Eller, det kopplade jag genast till att tåget går genom Uppland, men inte till att det ju faktiskt finns ett ord som ett upptåg också… Bättre sent än aldrig, liksom… :)

Få se vilka fler upp som möter mig framöver i denna språkleksglada stad… :)

One comment

  1. […] nere vid ån som jag inte lagt märke till förr. Byggnaden hette åsikten. Inte illa. En språkleksglad stad det här, helt klart. Det piggar onekligen upp vardagen […]



Kommentera

