h1

Livstecken

25 januari 2008

Ett litet livstecken från mig. Jag har varit lite tyst de senaste dagarna. En stor orsak till det har varit att jag har haft ganska fullt upp med lektionsförberedelser och undervisning (kurserna har kört igång igen nu i veckan) och att internet på jobbdatorn krånglat. Och sen händer det mycket annat också. Nu i veckan har det nämligen blivit klart att vi ska flytta till staden där miljöstugorna finns. Det blir spännande, minst sagt! :)

Undervisningen har alltså kört igång och jag har nu träffat största delen av eleverna jag ska ha. Verkligen blandade grupper! Här är en lista på några av de språk som talas av mina elever:

engelska
kinesiska
indonesiska
urdu
persiska
hebreiska
luganda
swahili
xhosa
grekiska
spanska
baskiska
portugisiska
franska
tyska
flamländska
ryska
polska

och säkert något till som jag inte kommer ihåg. Det känns som ett enormt privilegium att få jobba med så många olika sorters människor, från alla delar av världen! Man lär sig så mycket!! :) Det kommer nog att bli intressanta veckor framöver! :)

Jag orkar inte skriva om några särskilda språksaker idag, får återkomma med det senare i helgen. Har ju ett enormt lager med ord/uttryck som jag vill skriva om, när jag får tid/energi till det.

Ha en trevlig helg allihop!

6 kommentarer

  1. Hej

    Kul att höra ifrån dig igen det är alltid kul att se hur du tänker när du skiver

    Hoppas ni får det bra i Nya Staden

    Ha det


  2. Hej
    Är det jag som bara inte lyckas hitta dig eller finns du inte på Nyligen?
    Trevlig helg på dig!


  3. Lucas, TACK! :) Vi räknar med att du kommer att hälsa på oss! :) Ha det bra!

    Haydee, nej jag finns inte där… Inte än. Men jag ska se om jag lyckas få till det… :)


  4. Lycka till med flytten och med livet i den nya stan!!!


  5. Vilken spännande miljö du jobbar i!


  6. Maria, TACK!! :) Det kan behövas… :) Lycka till ni också!

    Mia, ja visst är det!! :) I höstas var största delen av studenterna tyskar, men nu i vår är det knappt någon tysk alls i våra grupper. De flesta tyska utbytesstudenterna verkar ha åkt hem…



Kommentera

