Archive for 10 april, 2007

h1

En runsten på gården

10 april 2007

Ikväll ska vi hälsa på några av min mans barndomsvänner som råkar ha en runsten hemma i sin trädgård. Sånt känns ju ganska exotiskt för en österbottning… :)  Jag kanske skulle försöka ta mig en närmare titt på den… Tyvärr är jag så fruktansvärt dåligt insatt i allt som har att göra med runor. Vi lärde oss en del om sånt på språkhistoriakursen, men fastän det bara är två år sen har jag redan glömt det mesta… Kanske dags att fräscha upp kunskaperna lite?

————————————————————————————-

Kommentarer från bloggen.fi/my

Inkommet 11.4.2007 07:55:33

Som kuriosa kan jag nämna att min chefs son, Jonatan Reuter, är den enda runstensknackaren i Norden. För så vitt jag vet finns det inte nån annan som kan leverera en färdigristad runsten på beställning. Runor kan vem som helst knacka in med lite fantasi :)

Carola
http://bloggen.fi/ordklyv

Svar:
Det lät ju spännande :)

Inkommet 12.4.2007 15:05:31

oj en run sten, det slår nog vårt flyttblock på hemgården!

C
http://bloggen.fi/lillaC

Svar:
Oj, det var ju inte så dåligt det heller! :)