h1

Knack knack

26 februari 2007

Det finns en gammal vits… Såndär som brukade finnas med i EOS, typ… (Jag hade glömt EOS men blev påmind om det igår av Maria)

– Knack knack
– vem där?
– Orvar
– Vem Orvar?
– Knackorvar

Hur det nu kommer sig så har det blivit något av en hobby för mig och mina syskon att hitta på nya knackknack-vitsar (där sista delen av ett substantiv alltså också är ett personnamn). Det blir ju inte riktigt samma sak som med Knackorvar, men roligt ändå (tycker i alla fall vi). På jullovet fick jag en lista av mina syskon med 22 (!) knackknack-vitsar som de hade kommit på…

Några exempel:

– Knack knack
– Vem där?
– Ellen
– Vem Ellen?
– Propellen

– Knack knack
– Vem där?
– Sten
– Vem Sten?
– Skorsten

Kan ni några fler?

——————————————————————————————-

Kommentarer från bloggen.fi/my

 

Inkommet 26.2.2007 22:46:15

Knack, knack, vem där? Johan. Vem Johan? Jo han i baljan

AM

Svar:
:) Den va bra!

Inkommet 26.2.2007 22:50:12

Knack knack! Vem där? Elin. Vem Elin? Elin Stallation.

Henni
http://bloggen.fi/hennilin

Svar:
Hehe, tack :) (p.s. jag skrattade gott när jag läste ditt svar på min kommentar om ”shake a tower” – det hade jag inte tänkt på förr… :))

Inkommet 26.2.2007 23:00:50

Knack knack! vem där? Lasse! vilken Lasse? DyngLasse!


Svar:
Den kommer nog att gå in på topplistan i min bondfamilj :) Tack!

Inkommet 26.2.2007 23:09:59

Knack! Knack! Vem där? Tage! Vem Tage? HandTage!

ÄLSKAR såna här tokiga löjliga vitsar!!! :D

sus
http://bloggen.fi/no

Svar:
Ja visst är det kul :) Och tack för ditt bidrag :)

Inkommet 26.2.2007 23:11:33

det kommer mera….

Knack! Knack! Vem där? Kari! Vem Kari? Saltkari!

sus
http://bloggen.fi/no

Svar:
:) Vi har en med ”badkari” på listan jag fick av mina syskon… :)

Inkommet 27.2.2007 12:51:15

Den med dynglasse va bra!:) Och ja, den kommer att hamna på topplistan i vår familj…;)

ia

Svar:
Jag visste väl det :) Har tänkt sms:a lilla Sven men inte hunnit ännu…

Inkommet 28.2.2007 21:16:13

knack knack, vem där, åke, vem åke, karaåke!

C
http://bloggen.fi/lillaC

Svar:
:) Ja den kunde syrran & brorsan också :)

3 kommentarer

  1. – Knack knack
    – Vem där?
    – Hej
    – Vem hej?
    – Hej på dej

    :D


  2. Knack knack
    vem där?
    lasse
    vem lasse?
    lasse med sin ica kasse :´D


  3. Knack knack
    Vem där?
    Gud
    Gud vem?
    Gudrunn

    HAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHA



Kommentera

